Algemene hotelinformatie

Onze receptiemedewerkers staan de hele dag klaar voor het verstrekken van informatie. Na sluiting van de receptie is onze Duty Manager het aanspreekpunt voor alle vragen, hij is onze ‘slapende nachtportier’ en bereikbaar op nummer 9 op de telefoon in de kamer.

Dagelijks geopend: 07:30 – 23:00 uur. In de winterperiode op zondag t/m donderdag tot 22.00 uur.

Duty Manager: bereikbaar vanaf 23:00 uur

Check in

De check in tijd in WestCord Strandhotel Seeduyn is vanaf 16:00 uur. Indien wij eerder kamers beschikbaar hebben is het uiteraard mogelijk om eerder in te checken.

Check out

In verband met de vaste aankomst- en vertrektijden van de veerboot, verzoeken wij vriendelijk om de kamer/het appartement op de dag van vertrek voor 10.00 uur vrij te maken. De hotelrekening kan ook de avond van te voren worden voldaan.

Alleen op deze manier kunnen wij al onze gasten gegarandeerd om 16:00 uur een kamer/appartement toewijzen. Een late check out is eventueel mogelijk afhangend van de bezettingsgraad van het hotel. Gelieve een verzoek hiertoe tijdig door te geven aan de receptie. De kosten hiervoor bedragen € 29,00 voor een hotelkamer en € 39,00 voor een familiesuite of appartement.

Ontbijt

Het ontbijt vindt plaats tussen 8:00 en 10:00 uur.
Op zaterdag, zondag en tijdens schoolvakanties is het mogelijk om tot 10:30 uur te ontbijten.

Bagagevervoer

Op de dag van vertrek bieden wij gratis bagagevervoer aan. De bagage dient gelabeld te worden en vervolgens geplaatst te worden in de wagens die buiten klaar staan. Bagagelabels zijn te verkrijgen bij de receptie.

Bagage voor de veerboot t/m vertrek 12:00 uur, dient voor 9:30 uur op de bagagekar naast het hotel bij het binnenzwembad te worden geplaatst. Voor de overige veerboten moet de bagage voor 14:30 uur op de bagagekar geplaatst worden. Voor de normale veerdiensten staat de bagage in Harlingen weer voor je klaar op de bagagekar.

LET OP! Voor de sneldiensten wordt de bagage niet automatisch op de boot geplaatst, deze dien je van de bagagekar te halen die aan de haven staat en zelf mee te nemen aan boord. Het hotel is niet aansprakelijk voor deze service.

Telefoonnummers

In de kamer is een telefoon aanwezig. De kosten bedragen € 0,30 per tik. Deze worden automatisch op de kamernota bijgeschreven.

Receptie: 9

Buitenlijn: 0

Andere hotelkamer: 1+kamernummer

Alarmnummer: 0 112

Huisarts: 0 0562 45 1307

Politie: 0 058 – 8807410 (je wordt automatisch doorgeschakeld)

Rederij Doeksen: 0 088 – 9000888

Inlichtingen: 0 0900-8008 (binnenland)  0 0900-8418 (buitenland)

Landnummers zijn op te vragen bij de receptie


Babysit

In alle rust dineren? Het is het mogelijk om via de receptie een kinderoppas te regelen. Geef dit tijdig door bij de receptie.

Entree

De hoofdingang van het hotel is de gehele dag geopend. Vanaf 23:00 uur is de receptie niet meer bemand. Wanneer je het hotel verlaat en na 23:00 uur terugkomt, vergeet dan niet de kamersleutel mee te nemen.

Fietsenstalling

Fietsen kunnen worden geplaatst in de fietsenstalling tegenover het zwembad. Hier bevinden zich ook oplaadpunten voor de e-bike.

Fietsverhuur

Fietsverhuurvouchers zijn te verkrijgen bij de receptie. Het hotel werkt samen met Fietsverhuurbedrijf Van Zeelen en biedt 10% korting op fietshuur. De kortingsvouchers zijn in te leveren bij Van Zeelen in de dorpsstraat nummer 2. 

Huisdieren

Het hotel heeft vier hotelkamers en zes suites beschikbaar voor gasten met een huisdier. De kosten zijn € 25,- per huisdier per nacht. Op de kamer plaatsen wij een bench/mand, voederbakken en een kleed/mat. 

Iets vergeten?

Bij de receptie zijn een aantal zaken verkrijgbaar zoals een tandenborstel en –pasta, een scheermesje en –schuim. 

Internet

In het gehele hotel is een draadloos netwerk aanwezig. De netwerknaam is ‘WestCordSeeduyn’. Er is geen wachtwoord nodig en gebruik van het netwerk is kosteloos.

Ansichtkaarten & Plattegrond Vlieland

Er is een assortiment aan tijdschriften, snoep, ansichtkaarten en de plattegrond van Vlieland verkrijgbaar bij de receptie.

Nachtportier

In verband met de rustige ligging van het hotel is onze receptie `s nachts onbemand, wel heeft er altijd een “slapende” portier dienst. Houdt hier tussen 24:00 en 07:00 uur rekening mee. Voor echt dringende zaken kan contact op worden genomen door vanaf de kamer/appartement nummer 9 te bellen.

Post- en overige berichten

Binnengekomen berichten per post, telefoon, fax of e-mail worden zo spoedig mogelijk doorgegeven. Uitgaande post kan worden afgegeven aan de receptie, wij zorgen er dan voor dat de post wordt verstuurd.

Stookolie

Na een strandwandeling kan het voorkomen dat er stookolie aan schoenen blijft zitten. Bij de ingangen van WestCord Strandhotel Seeduyn zijn middelen te vinden om de schoenen te reinigen.

Taxi/TukTuk

De receptie regelt graag een Taxi of TukTuk.

Wasserij

Op de begane grond is een gastenwasserij aanwezig. Een wasmunt is voor € 5,00 verkrijgbaar bij de receptie. Het wasmiddel wordt automatisch toegevoegd. Voor de droger is een muntje van € 0,50 nodig.. Tevens is het mogelijk de was door ons te laten verzorgen. Een waszak met bijbehorende prijslijst is te vinden in de kledingkast op de kamer/in het appartement.

Wekservice

Telefonisch gewekt worden? Een ‘wake up call’ kan worden doorgegeven aan onze receptie.

Kamersleutel

De kamersleutel die bij check in wordt afgegeven is een magneetkaart. Deze dient bij check out weer te worden ingeleverd. Bij het verlaten van de kamer valt de deur altijd in het slot, neem de pas dus mee bij het verlaten van de kamer. Per kamer/appartement kunnen wij maximaal 4 sleutelkaarten verstrekken.

Gastenpas

De kamersleutel wordt meegegeven in een gastenpas. Deze gastenpas bevat een aantal verblijfsgegevens alsmede enige beknopte hotelinformatie. Ook is de gastenpas belangrijk als iets op de kamer rekening bijgeschreven moet worden. Dan dient de pas getoond te worden en de rekening moet worden ondertekend.

Wellcome Wellness: zwembad / wellness / schoonheidssalon

WellCome Wellness is gevestigd in Strandhotel Seeduyn, op een prachtige locatie direct aan het strand. WellCome Wellness is voor iedereen toegankelijk: zowel gasten als niet-gasten van het hotel kunnen gebruik maken van de wellness, het zwembad, naar de beautysalon, fish spa of het solarium gaan. De handdoeken mogen van de kamers meegenomen worden. Je kunt nieuwe handdoeken afhalen bij de receptie.

Bekijk de openingstijden op de website van WellCome Wellness.


Huishoudelijke dienst

Betalingsprocedure

De hotelrekening dient bij check out voldaan te worden. Betaling is mogelijk met contant geld, pin, American Express, Eurocard/ Mastercard en Visa. `s Ochtends kan het tijdens de check out erg druk zijn (in verband met de vaste boottijden). Daarom is het handig om de rekening de avond van te voren te voldoen.

Afval

Gasten die in een appartement verblijven kunnen gebruik maken van de afvalcontainer bij de ingang van het appartementencomplex. Graag alleen gesloten zakken in de container deponeren. Nieuwe vuilniszakken zijn verkrijgbaar bij de receptie.

Appartementen

Bij aankomst wordt het appartement schoon opgeleverd. Wij stellen het op prijs als bij vertrek het appartement dan ook in nette staat achter wordt gelaten. Het vuilnis dient in de daarvoor bestemde containers te worden gedeponeerd en de keukeninventaris dient schoon te zijn.

Avondservice

Neem contact op met de receptie voor extra handdoeken en/of badjassen. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.

Babybed

Wanneer een babybed wenselijk is, brengen wij die graag naar de kamer. Neem hiervoor contact op met de receptie. De kosten hiervan zijn €25,- per nacht.

Extra laken, dekens en kussens

Extra kussen en/of een extra dekbed zijn te verkrijgen bij de receptie. Wij zullen er dan voor zorgen dat het naar de kamer wordt gebracht. Kussens zijn in diverse soorten beschikbaar.

Schoonmaak

De hotelkamers worden elke dag schoongemaakt, appartementen worden één keer in de week schoongemaakt en krijgen om de dag schone handdoeken. 

Schoenpoetsmiddelen

Er is een schoenpoetsmachine aanwezig bij de toiletten op de begane grond in het hoofdgebouw.

Wasserij

In beide gebouwen is op de begane grond een wasserij en strijkservice aanwezig. Deze zijn de gehele dag geopend.


In de kamer

Gedragsregels appartementen (Medium – Large – Extra Large)

Voor de appartementen in WestCord Strandhotel Seeduyn gelden een aantal gedragsregels. Deze zijn hier te lezen.

Airco (appartementen medium)

De appartementen medium zijn voorzien van een airco. Bekijk hier de gebruiksaanwijzing.

Föhn

Iedere kamer is voorzien van een föhn, deze is aanwezig in de badkamer of ligt in de kast op de kamer. Indien deze niet aanwezig is, is deze af te halen bij de receptie.

Kluis

Indien de kamer niet is voorzien van een kluis, kunnen waardevolle spullen worden ondergebracht in de kluis bij de receptie. Het hotel kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het zoekraken van kostbaarheden en waardepapieren die zijn achtergelaten in de hotelkamer of het appartement.

Televisie

In de kamer is een televisie aanwezig. De volgende zenders zijn te ontvangen:

  1. Nederland 1
  2. Nederland 2
  3. Nederland 3
  4. RTL 4
  5. RTL 5
  6. SBS 6
  7. RTL 7
  8. Beebies
  9. Net 5
  10. Omrop Fryslân
  11. TV Noord
  12. TV Drenthe
  13. TV Oost
  14. TV Gelderland
  15. TV Zeeland
  16. BVN
  17. BBC1
  18. BBC2
  19. France 24
  20. BBC World
  21. CNBC
  22. Bloomberg
  23. RTL
  24. RTL 2
  25. Super RTL
  26. Pro Sieben
  27. Kabel Eins
  28. Sat1.gold
  29. VOX
  30. N_TV
  31. N 24
  32. Sat1
  33. France 24 Engels
  34. TV5 Monde
  35. Russia Today
  36. Rede Record
  37. Al Jazeera Engels
  38. CCTV News
  39. NHK World
  40. CCTV Frans
  41. CCTV9 Doc